Practice what you preach sau Păi aşa este…dar cum fac să fie pe bune?

Indivizi…oameni…societăţi…în funcţie de natura fiecăruia, rezonăm sau nu cu anumite aspecte ale vieţii cotidiene sau astrale (dacă am avut curiozitatea să le descoperim) sau, din contră, ne îndepărtăm de ele dacă nu ne aranjează freza.

Nu e nimic deplasat să ne identificăm (într-o anumită măsură!) cu o doctrină, cu o idee, o percepţie şi să vrem “să facem aşa” sau “să fim într-un anumit fel”, în cazul în care acel prag nu a fost atins în procesul dezvoltării personale. În ultima vreme însă, punând sub o lupă mai mare comunitatea şi oamenii ei, societăţile şi lumea înconjurătoare, m-am întrebat mereu de ce majoritatea oamenilor practică Falsitatea. Cred că Falsitatea a devenit un sport îndrăgit: “da, e foarte mişto ideea, descrie exact felul meu de a fi”, când, ce să vezi, uitându-te mai aproape în ograda respectivului, remarci că ideea de “I practice the damn thing” nu se găsesc nici la colţ de pat sau de perete, nici în cutia cu merinde şi nici în coteţul câinelui.

A fi autentic în zilele noastre se traduce cu “e vai şi-amar de masca mea, mai bine trag şi căciula pe ea”, apropo de cântecul care ne intoxică auzul în ultima perioadă “cu căciulile pe frunte” difuzat la un post de televiziune care, se pare, vrea să promoveze patriotismul înapoiat. Ce mai este şi patriotismul în zilele noastre? A trage căciula pe mască “ca să nu mă integrez în realitatea secolului XXI”? E grav…foarte grav cum oamenii persistă în opacitate sau, mai bine spus, în ipocrizia care vine din “a tânji” după ceva “ce nu-mi aparţine, ceva ce mi-aş fi dorit să fie, ceva ce mi-am însuşit pe nedrept”.

…că frumos ne spune o tânără scriitoare: “Destinul nu este o chestiune de şansă, ci este o chestiune de alegere. Nu este un lucru care trebuie aşteptat, este un lucru care trebuie făcut. Nu este legat de noroc, este mai degrabă legat de alegerea fiecăruia. Destinul poate fi însă cauza declinului oamenilor.” (Aripi smulse_Corina Savu)

©LiterAnART

vraifaux2

Leave a Reply

